Pages

Sunday, April 24, 2011

MINGGU YANG STRESS+HOT+BORING+SEDIKIT GIVE UP+LAZY = TIADA KEMAJUAN

Sekitar 2 minggu ni, hidupku sangat2 la stressnya, ditambah sedikit putus asa tak bertempat, malas, kurang sabar, serba tak kena dan macam2 lagi ler yang tak patutku RASA sebagai umat Islam. Tapi aku insan biasa lagi hina dan lemah, tak dapat lari ngan sume ni walau kuat mana pun aku makan bila stress.ngeh3

Kenapa sume ni TERJADI? ada la beberapa sebab yang tak boleh dielakkan dan walaupunku cube elak tetap datang jua..Tapi kata2 sokongan dari kawan2 n famili, dan demi impian jua dapat mengatasi kelemahan ini. Alhamdulillah. Tapi yang tak best nyer aku ni selalu merungut, kan tak baikkan..tapi sebenarnya bukan lebih kepada merungut..tapi lebih kepada meluahkan peRASAan and sharing to others. Disingkatkan cite aku nyatakan nape aku stress melalui gambar2 di bawah okey...



Ni sebahagian buku2 yang wat i stress ..Nak kena baca dari pelbagai aspek seperti politikal eko,tadbir urus dan zakat, nak kena paham jugak, nak kena sorot lagi.Lagi2 part b.i, nak kena cek kamus 1 by 1.Da dapat meaning pun aku kureng paham pulak die cakap ape. Salah translate lari lak falsafah die t..Sedangkan falsafah yang b.m pun aku still blur inikan pulak b.i yang power2 tu..Ni yang nk wat aku RASA nak masuk class b.i balik ni. Dah jumpa tempat yang dekat depan USM jer dan dapat diskaun lagi..bese ler.. hubby Kak Dina punya opis yg baru buka..suami istri bek ngan aku..Thanks..Alhamdulillah..

MYkad hilang 2minggu lepas kot, baru kelmarin aku peRASAn bila nak keluarkan duit dari bank BSN..da puas setengah bilik aku cari (yelah, setengah lagi part rumate aku ;-))..selongkar punya selongkar tak jumpa..Aku cuma pikir 3 perkara jer. 1) maybe hilang time aku ngah2 kalut kuar barang dari beg, so tercicir la kat mn2 samada kat Bukit Jambul ke tepi jalan raya ker, 2) aku da terbuang sama ngan plastik2 or ngan ketas2 dalam tong sampah luar bilik 3) kad pengenalan aku da jadi halimunan sebab aku tak RASA tercicir or terbuang.. Wallahualam..Aku ade cari kat tempat2 last aku p seperti klinik, library, butik, salun, tapi tadak pon. Oleh itu ngan tadek RASA nak cari lagi sebab da hilang idea.. aku RASA tiba masanya minggu depan aku kena p wat baru.adois lecehnye..

Ni Perkara yang seterusnya yang wat aku stress. Kenapa? sebab..pada 1 malam yang dingin, aku telah called my fren (k.Maz) suh tolong amik aku kat hostel sebab nak p beli tiket bus balik kampung.Aku pun siap2 la ngan tgu2 punya tgu selepas 15min camtu baru dia datang.Sebelum p terminal stop kat mesin atm dulu.Hadoiii..cucuk punya cucuk..mesin tu tendang keluar kad aku sebanyak 2x walaupun dengan penuh RASA yakin aku menekan No.PIN aku. RASA macam dah betul tapi nape salah plak?huhuhuk..Ngan muka blur dan jiwa yang kosong aku cakap ler kat my fren tadi masalah yang telah melanda. Akibatnya..aku terpaksa patah balik hostel ngan RASA sedikit kecewa sebab nak balik kampung keesokan harinya. Tapi. takdir mengatasi segalanya, sudah tertulis di Luh Mahfuz keesokan harinya dan sampai la malam ni (ahad 24/4/11) aku masih kena berada di Penang nie.. Baru tadi je dapat beli tiket..alhamdulillah, thank kak Maz.Luv u lah Kenapa masih di Penang? sebabnya esoknya p bank BSN nk kuar duit pakai bukui tak boleh sebab tadek i.c melainkan ada salinan i.c dari JPN. So aku pun blah la ngan muka tak puas hati, senyum masin dan tak banyak cakap. Hmm..Tak jadi nak guna skill wanita aku sebab yang teller tu pun wanita juga dan sebelah die ada polis bank..hehe.auwww



Ada lagi beberapa perkara yang wat aku geram dan lain2 RASA, maybe 1 day i'll write here ok ;-)


No comments:

Post a Comment