Pages

Monday, March 21, 2011

YANG COMEL

Siapa yang tak suka baby? Hanya pendera kanak-kanak saja tak suka baby kot…! Haiya, don’t do this at home..cian dorang.

Ada orang cakap aku ni bersifat keibuan. Yeke? iye kot.Tp mcm mn sifat keibuan yg sebenar yek? Aku ni pantang nampak baby tapi tak boleh main lama2 n cayang2 baby tu lama sbb t kalau mak dia amik aku sangat sedih sbb aku ni mudah sayang..N sejak tu aku wat keputusan xnak main2 sangat dah n baby orang. hehe. Aku jugak jenis yang susah nak marah budak2..kalau ada anak t cmne la nk jaga ek kalau anak wat salah..Takpe..aku ada cara tersendiri n biarlah rahsia dulu..yang penting tegurlah cara berhikmah dari dalam hati kecil.Baru teguran tu berkesan dan masuk dalam hati anak2 ye para ibu sekalian. Kalau anak2 ditegur dengan marah, kasar dan marah dengan nafsu semata-mata lambat sket la dapat efek ke budak2 dan kesannya tak berpanjangan.

Nak jaga baby pun ada step.. bermula dari dalam kandungan, penjagaan baru lahir, penjagaan 2 bulan ke atas dan seterusnya. Memang complicated juga la. Dan ada 3 perkara yang baru aku belajar (belajar dari kawan2 yang tengah pregnant ). 1)kata doktor bayi dalam kandungan kena bergerak sebanyak berapa kali tah dalam 10 jam, kalau kurang dari gerakan yang disasarkan takut nanti bayi tengah lemas. 2) ibu yang mengandung pun kena diet karbohidrat untuk kesihatan ibu dan baby. 3) Berdasarkan pengalaman ibu2 yang lain, ibu yang kuat melaram means baby yang dikandungnya perempuan. Ibu yang tak melaram dan jadi tak duduk diam (agresif) means baby yang dikandungnya lelaki. Ini semua berkaitan dengan hormon yang di bawa oleh ibu… Apa yg jadi depan mata fakta ni boleh pakai laa..ada kebenarannya..

Dari Dr. Fadhilah Kamsah ,Kajian mendapati bahawa memeluk bayi boleh mendatangkan ketenangan dan menyejukkan hati sesiapa sahaja.

sejuk perut ibu yang melahirkannya~

ermm..boringnyeee.lambat lagi ke nak balik rumah...?


"mari kawan2 kita baca Qur'an"


Nak tidur pun ayu gitu~

Look my lipz.So sexy! muahhh

kecil2 i pun pandai posing tau.jgn mare~

Best jugak kalau dapat anak kembar :-)

cute twin rite?

Baby duyung bersantai di tepian pantai~

Pengaruh cerita korea nie..Kalau boleh nk juga anak yg ala2 korean.kekeke

No comments:

Post a Comment